Telefon 22 559 31 93

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Oddychanie

Oddychanie podczas porodu może opierać się na oddychaniu z dowolną liczbą możliwych częstotliwości i głębokości. Niektóre kobiety wolą oddychać głęboko, używając przepony do wypełnienia brzucha powietrzem. Inne wolą oddychać swobodnie, wdychając tylko tyle, by wypełnić ich klatkę piersiową. Twoim celem jest znalezienie wzorów oddychania, które działają uspokajająco i relaksująco właśnie na Ciebie. Oddychanie powinno odbywać się w wygodnym tempie i nie powinno powodować duszności lub oszołomienia.

W naszej szkole rodzenia dowiesz się, jak używać oddechu, aby skupić się na uczynieniu każdego skurczu produktywną częścią porodu. Wzorcowe oddychanie pomaga w radzeniu sobie z różnego rodzaju dyskomfortem, lękiem czy nawet strachem. Warto zatem sprawić, aby oddychanie stało się automatyczną odpowiedzią na ból. Jak opanujesz te sztukę w czasie porodu będziesz dużo bardziej zrelaksowana. Stały rytm oddychania gwarantuje dobre samopoczucie, a zwiększona ilość tlenu zapewnia więcej siły i energii zarówno matce, jak i dziecku.

Jak ćwiczyć oddychanie? Wszelkie czynności domowe, sytuacje w pracy i czas wolny zapewniają możliwość ćwiczenia różnych technik oddychania i włączenia ich do codziennej rutyny. Na początku i na końcu każdego skurczu pamiętaj o wzięciu głębokiego, oczyszczającego i relaksującego oddechu. To nie tylko pomaga wyostrzyć skupienie, ale także zapewnia więcej tlenu dla twojego dziecka, mięśni i macicy. Szczegółowe schematy oddechowe zarówno dla pierwszego, jak i drugiego etapu porodu poznasz w naszej szkole rodzenia. Przekażemy Ci również wskazówki dotyczące złagodzenia suchości w jamie ustnej podczas porodu i wiele innych praktycznych porad.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.